Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Nejlepší podzimní sporty, při kterých zhubnete

Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
1 38

Obrázek

Při sportu – tedy pokud se u něj alespoň trochu zapotíte – tělo nejdříve odbourává sacharidy a pak tuky. Z toho je zřejmé, že při sportovních aktivitách si nejen vylepšíte fyzickou a psychickou kondici, ale i zhubnete!

Sportovat se dá v každém ročním období a je jenom na vás, jaký sport si zvolíte. Na podzim už to ale samozřejmě už asi nebude jízda na vodních lyžích a ještě nebude klasické lyžování na sněhu, ale i tak je možností víc než dost.

Vybrali jsme pro vás sporty, které se v tomto období dají provozovat ještě celkem bez problémů, i když vzhledem k vrtochům počasí se možná občas budete muset tepleji obléknout. V každém případě jde ale o sportovní aktivity, při kterých se nejvíc hubne!

Běhání

Běh je v poslední době velmi moderní, a zároveň je to ideální sport na hubnutí. V podstatě mimo bot a oblečení nic nestojí, chce to hlavně najít trasu, která bude vyhovovat vašim schopnostem a pak už nezbývá nic jiného, než prostě „vyběhnout“. Pokud začínáte, je dobré na začátku střídat rychlejší chůzi s během a postupně dobu chůze zkracovat a běhu prodlužovat. Jednoho dne zjistíte, že už jen běžíte, rovina vám nestačí a potřebujete i kopečky…

Pokud budete běhat hodinu rychlosti přibližně 8 kilometrů, spálíte 720 kalorií.

Oblečení by mělo být přiměřené počasí. Nevěřte tomu, že čím víc vrstev si na sebe navléknete, tím víc se zpotíte a zhubnete! Není to pravda, pocením se z těla dostává pouze voda, kterou si organismus hned po prvním napití zase doplní. Možná jste také slyšeli, že se běháním velmi zatěžují klouby. To už tak trochu pravda je, ale záleží na jakém povrchu běháte a především na botách. Kvalitní obuv nárazy dostatečně utlumí a klouby se naopak společně se svaly perfektně rozpohybují a procvičí. Běhání – pokud to ovšem nepřeháníte – také posiluje celkový kardiovaskulární systém.

Jízda na kole

Cyklistika je další velmi oblíbený sport. Jízda na kole klouby a šlachy v podstatě nezatěžuje, posilují se při ní především svaly spodní poloviny těla. Na kole se dá také bez problémů jezdit delší dobu než třeba běhat, a tím se možnost zhubnutí samozřejmě zvyšuje. Pokud vám jde skutečně o kondiční jízdu s alespoň základním účinkem na spalování kalorií, zvolte trasu, kde jsou nějaká mírná stoupání a právě ty vyjíždějte opravdu intenzivně.

Při běžném stylu jízdy na kole se spálí v průměru 680 kalorií za hodinu.

S oblečením je to u jízdy na kole stejné jako při běhání – i tady platí, že by mělo být přiměřené počasí a více vrstev hubnutí nepomůže. Nezapomeňte na přilbu!

Od cyklistiky vás možná odrazuje obava, že se vám zvětší svaly na nohách, především na stehnech. Není to pravda – pokud budete jezdit maximálně 4 x týdně, svaly se pouze zpevní, ale nezvětší!

Možná tomu nebudete věřit, ale kalorie spalujete i při čtení tohoto článku! Podívejte se na přehled přehled různých aktivit, kde snadno zjistíte, kolik kalorií při nich spálíte.

Kolečkové brusle

Jízdou na in-linech se posilují především nohy a hýždě, ale posilují se a rozhýbávají i svaly horní části těla, je velmi prospěšná také na kardiovaskulární systém. Je to sport, který zvládne postupně opravdu každý bez rozdílu věku a kondice.

Při běžné kondiční jízdě na kolečkových bruslích spálíte za hodinu 400 kalorií.

Ideální pro in-line je hladký povrch bez prudkých sjezdů a zatáček, tras je všude kolem už poměrně dost. K optimálnímu oblečení přidejte ještě chrániče na dlaně, lokty a kolena, pokud budete chtít být opravdu maximálně chráněni, vezměte si i přilbu.

Až budete jezdit rychleji, spálíte dokonce tolik kalorií jako při běhu, ale bez většího zatížení kloubů.

Chůze, turistika

Chůze je ten nejjednodušší a také vlastně nejlevnější sport, nevyžaduje žádné zvláštní dovednosti, schopnosti a ani vybavení. Chodit můžete kdykoliv a kdekoliv – zkuste třeba alespoň kousek cesty do práce a z práce nejet, ale jít. Při chůzi se zaměřte na boky, protože právě jejich pohyb chůzi dává rychlost a rytmus. Boky by se měly hýbat souběžně s tím, jak rychle jdete. Při rychlejší chůzi byste být v mírném předklonu se vzpřímenou hlavou a mírně zvednutou bradou. Důležitý je i pohyb paží, který by měl vycházet z ramen, ruce v loktech pokrčte.

Při pohodlné chůzi spálíte 400 kalorií za hodinu, při rychlé to bude až 600 kalorií

Turistické pochody v přírodě jsou zdraví velmi prospěšné. Většinou se střídá různý terén, posiluje se pohybový aparát, posiluje kardiovaskulární a dokonce i nervový systém – a také se při nich báječně a pohodově hubne! Pokud chcete spalování kalorií zvýšit, pak ovšem musíte přejít na sportovnější styl a rychlou intenzivní chůzi.

Obrázek

Vše pod kontrolou!

Chytrý mobilní telefon má dnes téměř každý. Mnozí ho třeba při jízdě na kolečkových bruslích používají k poslechu hudby, a pak se leknou a upadnou, když kolem nich projede cyklista, o kterém díky muzice neví. Určitě bezpečnější a mnohem výhodnější je mobilní telefon využít k měření vzdálenosti, počtu spálených kalorií a mnoha dalším užitečným funkcím, které nabízí různé aplikace. Mnoho je jich na internetu k stažení zdarma, a třeba Endomondo, Sport tracker nebo Runtastic  jsou k dispozici v češtině a pro všechny operační systémy.

Využijte příjemné podzimní dny a hubněte při venkovních sportech! V podstatě vás to nestojí žádné velké peníze a ještě si upevníte svoje zdraví.

 Zdeněk Urban

 

Komentáře

Zdravotní kalkulačka

:
: