Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Jídelníček na hubnutí do plavek

Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
1 30

Obrázek

Léto se blíží a v současné době máme v podstatě poslední možnost, jak zhubnout do plavek. Týden před dovolenou se s váhou už nic moc dělat nedá a je to navíc zbytečně stresující.

S neoblíbeným „hubnutím do plavek“ je opravdu potřeba začít co nejdříve. Držet na poslední chvíli různé podivné diety nebo hladovku mám nakonec může dovolenou u moře pěkně znepříjemnit. 

Jak co nejrychleji zhubnout

Hubnutí by mělo být takzvaně zdravé, jeho základem je správné stravování a pohyb. Pokud budete mít dostatek vůle a zachováte si pozitivní přístup, pak se určitě nadbytečných kilogramů zbavíte. Zapomeňte na různé možnosti rychlého hubnutí pomocí všelijakých „ověřených“ rychlých diet i potravinových přípravků a doplňků. Většina z nich vám buď vůbec nepomůže, nebo se po nich dostaví jo-jo efekt a můžete týden před dovolenou začínat ve stresu hubnout znovu.

Jídelníček na hubnutí

Pokud chcete, aby vaše hubnutí bylo úspěšné, budete některé potraviny a třeba i svá oblíbená jídla vynechat nebo omezit a konzumaci jiných zase budete muset zvýšit.

Při hubnoucí dietě není vhodné jíst

  • uzeniny – párky, salámy, klobásy

  • paštiky – i kdyby to byly ty nejlepší

  • smažená jídla – řízky, hranolky, bramboráky

  • bílé a sladké pečivo – rohlíky, konzumní chléb, koláče

  • sladkosti – čokoládu, bonbóny, sušenky

Vynechat musíte i různé rychlíky z fast-foodu a tučná jídla, smažené brambůrky, křupky a jim podobné pochutiny, a také sladké nápoje, především coly i slazené  minerálky.

Doporučené hubnoucí potraviny jsou ale v poměrně velkém množství a výběru

  • ryby, mořské plody, libové maso, libová šunka

  • ovoce a zelenina

  • pečivo a přílohy z celozrnných obilovin

  • pohanka, jáhly a jim podobné obilniny

  • různé oříšky a semínka

Můžete k tomu ještě v rozumném množství přidat mléčné výrobky – nejlépe nízkotučné, a používejte jen kvalitní olivový olej.

V žádném případě nemusíte z „povolených“ potravin vymýšlet nějaká složitá jídla, mnohem lepší jsou rychlá a jednoduchá, doplněná čerstvou zeleninou.

Pravidelnost v jídle je pro úspěšné zhubnutí další důležitý aspekt. Ideálně byste měli denně jíst 5 až 6 přiměřeně velkých porcí, minimální počet je čtyři. Mezi jednotlivými jídly by měl být přibližně tříhodinový interval a optimální množství kalorií si snadno spočítáte na kalorické kalkulačce a přehledu většiny známých potravin najdete jejich kalorické hodnoty. Sestavit si jídelníček na hubnutí s těmito dvěma pomůckami není opravdu žádný velký problém.

Diety na hubnutí a sport

Obrázek

Držet redukční dietu pro úspěšné a případně i poměrně rychlé zhubnutí, nestačí. Mimo správného stravování je také potřeba pohyb. Když už jste omezili přísun kalorií v jídle, můžete jejich úbytek ještě podpořit vhodně zvolenou pohybovou aktivitou.

Sportů i různých cvičení, které hubnutí podpoří, je poměrně mnoho a ideální je pohybové aktivity střídat. Tím se vám žádná z nich neomrzí a navíc budete zatěžovat a posilovat různé svaly a části těla.

Chůze je vhodná pro všechny s větší nadváhou. Nemusíte hned chodit moc rychle a daleko, ale postupně si čas a délku přidávejte. Zapomeňte na auto, hromadnou dopravu a výtah.

Běh je – zjednodušeně řečeno – hodně rychlá chůze. Po nějaké době chození, které by mělo být postupně intenzivnější, můžete chůzi střídat s pomalým běháním a jednoho dne možná zjistíte, že běháte častěji…

Jízdní kolo je vhodné pro každého. Procvičíte, protáhnete a posílíte si na něm především nohy, zároveň také podobně jako u chůze, běhání a vlastně téměř všech sportovních aktivit povzbuzujete činnost srdce a krevního oběhu.

In-line bruslení především posiluje svaly na stehnech a hýždích, ale i na zádech. Při jízdě můžete zapojit do pohybu i ruce a pak budete posilovat i svaly na nich. Pokud na kolečkových bruslích pojedete v klidu rychlostí přibližně 10 kilometrů za hodinu, spálíte za tuto dobu asi 350 kalorií. Když ale rychlost zvýšíte na 16 kilometrů v hodině, bude to už víc než 600 kalorií a navíc posílíte i kardiovaskulární systém těla. Jízda na kolečkových bruslích je z mnoha důvodů lepší než cyklistika a běhání. Proti jízdě na kole totiž zapojíte více svalových skupin a proti běhání se tolik nenamáhají klouby. Na in-linech se navíc spaluje i více kalorií.

Obrázek


Kolik kilo za jak dlouho?

Většina z těch, kteří se rozhodují zhubnout do plavek si klade otázku, za jakou dobu může zhubnout na váhu, po které touží. Jednoznačná odpověď na to není. Mimo původní váhy a dispozic k tloustnutí totiž velmi záleží i na složení dietní stravy a pohybových aktivitách.

Dávat si nesplnitelné cíle nemá žádný význam. Nemusíte mít postavu jako světové hvězdy módních a fitness časopisů – a i v těchto případech je to většinou za cenu velkého odříkání a někdy i fyzické dřiny. Důležité je, abyste byli sami ze sebou spokojení…

   

 

Komentáře

Zdravotní kalkulačka

:
: