Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Magazín

Jackfruit – ovoce, které nahradí maso

Obrázek

Už jste slyšeli o ovoci s názvem jackfruit? Na pultech supermarketů se s ním asi nesetkáte, musíte za ním vyrazit na exotické trhy nebo do obchodu s asijskými a africkými potravinami. Anebo si kupte sušený v prodejnách zdravé výživy. Určitě ho ale vyzkoušejte, v tomto článku zjistíte proč.

Pokračování

Co vlastně znamená BIO?

Obrázek

Nejen v obchodech se zdravou výživou, ale i v supermarketech a dokonce i v drogeriích je dnes možno zakoupit produkty se značkou bio. V povědomí většiny obyvatel jde o potraviny, které jsou nějakým způsobem kvalitnější, ohleduplnější k přírodě a v neposlední řadě také dražší než běžné výrobky – to je ale dost chabý popis. Co nám toto označení ve skutečnosti říká a vyplatí se bioprodukty kupovat?

Pokračování

Zelenina jako příloha

Obrázek

Jaká příloha je ve vaší rodině nejoblíbenější? Brambory na různé způsoby, nebo raději těstoviny či dokonce houskové knedlíky? Jsou sice chutné, není ale příliš vhodné jíst je každý den. O dost zdravější varianta je zeleninová příloha – a lze ji připravit tak, že bude chutnat i těm, kdo zeleninu zrovna moc nemusí.

Pokračování

Mléčná dieta vás zbaví přebytečných kil

Obrázek

Chcete zhubnout a hledáte dietu, která by vám pomohla? Vyzkoušet můžete mléčnou dietu, je sice dost radikální, údajně vám ale může pomoci zhubnout až 8 kg za dva týdny. Pokud se nebojíte výzev, můžete se do ní po hlavě vrhnout, stejně jako řada dalších lidí!

Pokračování

Tofu na grilu

Obrázek

Že si vegetariáni a vegani nemohou pořádně užít grilovací párty? Ale kdeže! Mohou grilovat zeleninu, vegetariáni sýry, luštěninové a zeleninové burgery a v neposlední řadě tofu. To mezi masožravci nemá příliš dobrou pověst, když ho ale vyzkoušíte ogrilované, možná změníte názor.

Pokračování

Rostlinné jogurty a sýry

Obrázek

V minulém článku jsme si přiblížili výrobu rostlinných mlék v domácích podmínkách. Pro vegany a alergiky na laktózu existují kromě nich i jiné rostlinné náhražky mléčných výrobků – smetana, jogurt, sýry… Všechny je můžete vyrobit doma, smetana je jen rostlinné mléko s menším podílem vody. Na jogurty a sýry se podíváme podrobněji.

Pokračování

Zdravé nanuky – udělejte si je doma!

Obrázek

Děsí vás složení nanuků dostupných v obchodem a příčí se vám koupit tyto „dobroty“ dětem? Na druhou stranu zase jistě nechcete, aby byly o nanuky ochuzené. A proto honem do kuchyně a vrhněte se na výrobu vlastních zdravých nanuků! Jistě potěší nejen děti, ale i dospělé.

Pokračování

Domácí rostlinná mléka

Obrázek

Stále více lidí zcela nebo alespoň částečně nahrazuje běžné kravské mléko rostlinnými nápoji, a to buď kvůli veganskému stylu života, alergii na laktózu, kvůli obsahu zdraví prospěšných látek, anebo jednoduše proto, že je to „in“. Regály obchodů jsou plné nejrůznějších rostlinných mlék, kdekoho ale může odradit jejich cena. Naučte se je raději vyrábět sami doma!

Pokračování

Projezte se ke krásné postavě do plavek

   Obrázek

Léto je již za dveřmi a každý se chce v plavkách cítit skvěle. I hodiny strávené v posilovně však
přijdou na nic, pokud nejíte správně.

Pokračování

Čaje bez kofeinu

Obrázek

Stejně jako káva má i čaj mnoho příznivců a stylové čajovny dnes zažívají velký boom. Černé, zelené ani bílé čaje však nejsou příliš vhodné pro osoby se zvýšenou citlivostí na kofein, u nichž se může objevit zrychlená srdeční činnost, bolesti břicha, nervozita a další potíže. Ale i takoví lidé si mohou vychutnat šálek čaje, existuje totiž mnoho druhů, které kofein vůbec neobsahují.

Pokračování

Zdravé vaření v pomalém hrnci

Obrázek

V dnešním světě málokdo rád čeká. Neustále nás pronásleduje stres a časová tíseň, celé dopoledne strávíme v práci, potom je třeba vyzvednout děti z družiny, odvézt je na kroužek, nakoupit, zařídit vše potřebné, a jakmile se večer dostaneme domů, toužíme už jen po tom, aby byla co nejrychleji večeře na stole. V tom nám může pomoci pomalý hrnec.

Pokračování

Není banán jako banán

Obrázek

Banány jsou druh tropického ovoce, který je u nás k dostání už poměrně dlouho, a tak si nejspíš myslíte, že vás na nich nemůže nic překvapit. Co kdybychom vám řekli, že je to vlastně zelenina? Nebo že by se neměly jíst syrové? A že je to skvělá příloha k masu?

Pokračování

Zelená káva na hubnutí

Obrázek

Vypadá jako zelený nebo třeba kopřivový čaj, ale nenechte se zmýlit, ve skutečnosti je to káva. Nepražená arabica. Už jste ji ochutnali a na vlastní kůži vyzkoušeli její pozitivní účinky na hubnutí? Pokud chcete shodit pár kil, anebo byste se jen rádi zbavili žlučových kamenů či celulitidy, zelená káva je pro vás tím pravým nápojem.

Pokračování

Zázračná syrovátka

Obrázek

Asi každému už se stalo, že po otevření bílého jogurtu či žervé objevil vrstvičku podivné nažloutlé tekutiny. Mnoho lidí k ní má odpor a raději ji vylije, někdo možná dokonce pochybuje o zdravotní nezávadnosti onoho výrobku. Ve skutečnosti je touto tekutinou syrovátka a pro naše zdraví je nesmírně cenná.

Pokračování

Zelenina skrytá v lahodných dezertech

Obrázek

Zatímco na ovoce v koláčích, pohárech a zmrzlině jsme zvyklí, dezerty a zelenina nám k sobě moc nejdou. Do dezertu přece patří sladké věci, a to zelenina (až na meloun) není. Omyl! Zelenina se do řady dezertů velmi dobře hodí, na chuti jim rozhodně neuškodí a vniklá sladkost je pak o něco zdravější, takže si ji můžete dopřát bez výčitek.

Pokračování

Romantické sváteční menu pro vegany

Obrázek

Je hezké, když se rozhodnete oslavit svátek svatého Valentýna s milovanou osobou tak, že ji pozvete na večeři, kterou sami připravíte. Obvykle se při této příležitosti servírují například ústřice, steaky a čokoládová pěna, co romantického ale připravit, když jeden z vás (nebo dokonce oba) jí pouze rostlinnou stravu?

Pokračování

Zdravotní účinky meditace

Obrázek

V dnešním uspěchaném světě mnoho Evropanů hledá duševní klid i zdraví v tradičních náboženských a léčitelských systémech Východu. Mezi oblíbené způsoby, jak se vypořádat se stresem, patří bezesporu meditace. Ta má vědecky prokázané účinky na zdraví, a právě o nich dnes bude řeč.

Pokračování

Vitamin D: Jak ho získat i bez sluníčka?

Obrázek

Vitamin D patří mezi látky, které jsou pro naše tělo nezbytné, ale získává ho jen velmi těžko, především v zimním období. Vzniká totiž při dopadu slunečních paprsků na kůži, a tak není žádným překvapením, že v zimě je jeho příjem žalostně nízký. Naštěstí existují i potraviny, které vitamin D obsahují a které mohou posloužit jako jeho náhradní zdroj tehdy, když je slunečního svitu nedostatek.

Pokračování

Do nového roku zdravě

Obrázek

Novoroční předsevzetí se často týkají zdravotního stylu: zhubnu, přestanu kouřit, začnu běhat, přestanu jíst smažené… Drastické diety a hodiny každodenně strávené v posilovně sice nejsou příliš vhodné, drobné změny životního stylu ale rozhodně nejsou na škodu. Obzvláště po vánočních svátcích. Proto vám přinášíme několik tipů, jak vykročit do nového roku správně a zdravě.

Pokračování

Ajurvéda III. - Recepty pro vyrovnání dóš

Obrázek

V předchozích dvou dílech jsme se seznámili s jednotlivými tělesnými typy, s nimiž pracuje indické lékařství zvané ajurvéda, a taky s obecnými pravidly jejich stravování. Dnes si společně uvaříme jídla, která jsou nejen chutná, ale také vedou k vyrovnání dóš a nastolení rovnováhy v organismu.

Pokračování

Zdravotní kalkulačka

:
: