Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Magazín

Železo v potravinách

Obrázek

Dobré jídlo může být potěšením, má však ale i vážnější funkci. Organismus každého z nás potřebuje důležité živiny, které získává právě z potravy. Jednou z těchto cenných látek je i železo, které je součástí krve a svalstva a při jehož nedostatku vzniká onemocnění anémie. V tomto článku jsme se zaměřili na funkce železa v těle, na to, jak poznat jeho nedostatek, a z kterých potravin ho můžeme získat.

Pokračování

Éčka v potravinách – jak moc jsou nebezpečná?

Obrázek

Zajímáte se o to, co jíte či dokonce co dáváte k jídlu svým dětem? Pokud vám to připadá jako ztráta času, měli byste svůj přístup přehodnotit. V průmyslově vyráběných potravinách totiž naleznete celou řadu látek, které by tam vůbec být nemusely, právě díky nim jsme ale s daným produktem tak spokojeni. Je však třeba brát na vědomí, že bolesti hlavy, kopřivka nebo hyperaktivita dětí, tedy zdravotní problémy dnes zcela běžné, mohou být následkem konzumace těchto aditiv.

Pokračování

Starodávná pohanka

Obrázek

Pohanka byla dříve důležitou součástí jídelníčku, pak se na ni poněkud pozapomnělo, ale dnes se opět dostává do povědomí lidí. Rozhodně patří do sekce zdravé výživy, což z ní činí podezřelou potravinu pro všechny, kteří si ve zdravé stravě příliš nelibují. Pohanka je ale důkazem, že zdravé nemusí být nutně nedobré či přímo odpudivé, naopak může chutnat úplně každému. Pokud i vy chcete obohatit svůj jídelníček o skvělou ingredienci, pokračujte ve čtení.

Pokračování

Lehké a chutné zeleninové pomazánky

Obrázek

Teď na konci léta se řada domácností potýká s nadměrnou úrodou domácí zeleniny a mnohá hospodyňka se snaží propašovat ji do jídelníčku tak, aby nikdo neprotestoval, což ale nemusí být vždy snadné. Zároveň se neúprosně blíží začátek nového školního roku a s ním věčný problém, co dát dětem ke svačině zdravého a chutného. Řešením obou těchto záludných úkolů jsou zeleninové pomazánky. Takové, které chutnají dospělým i dětem.

Pokračování

100 tipů na hubnutí – svačiny, pitný režim a zdravé potraviny

Obrázek

A je tu poslední díl našeho miniseriálu o hubnutí! Minule jsme si ukázali, jak snadno připravit chutné a především zdravé snídaně, obědy a večeře. To ale nestačí, protože, jak jistě víte, člověk by měl mít každý den pět až šest jídel. Řekneme vám tedy jak na zdravé svačiny, které zachutnají nejen vám, ale i vašim dětem.

Pokračování

100 tipů na hubnutí - snídaně, oběd a večeře

Obrázek

V předchozích dvou dílech seriálu o hubnutí jsme se seznámili nejen s tím, jak správně sportovat a odpočívat, ale také zásady tvorby správného jídelníčku na hubnutí. Kde ale brát inspiraci, jaká jídla připravovat, abyste se stravovali lehce, zdravě i chutně a zároveň nejedli pořád to samé? V tomto článku vám dáme spoustu tipů!

Pokračování

100 tipů na hubnutí – pohyb a duševní pohoda

Obrázek

Přinášíme vám další část našeho malého seriálu o správném a účinném hubnutí. Důležitou součástí zdravého životního stylu je přiměřený pohyb a v tomto článku zjistíte, jak se s ním vypořádat i v případě, že sportu příliš neholdujete.

Pokračování

100 tipů na hubnutí – správný jídelníček

Obrázek

Touto dobou si užíváme prvního jarního sluníčka, začínáme s pěstováním domácí zeleniny i bylinek a jezdíme na výlety do probouzející se přírody. Ani se nenadějeme, jaro se promění v léto a přijde čas na dny strávené u vody. Nastává doba hubnutí do plavek!  

Pokračování

Ovoce na posílení imunity

Obrázek

Při pohledu do kalendáře nás nejspíš napadne, že už by zima měla pomalu začít ustupovat jaru. Stále je tady ale zima a tak nám hrozí chřipka a nachlazení, spojené s nepříjemným kašlem a rýmou. Pomoci nám může i obyčejné ovoce.   

Pokračování

Kustovnice čínská - goji – je báječná i na hubnutí

Obrázek

Kustovnice čínská patří mezi druhy ovoce, které obsahuje velmi mnoho zdraví prospěšných látek a její konzumace člověku skutečně prospívá. Na lidské tělo má pozitivní účinky a je vynikající i na hubnutí.

Pokračování

Zdravé a přitom chutné občerstvení na Silvestra

Obrázek

Silvestr je pro většinu lidí především ve znamení různého pití a občerstvení. Obložené chlebíčky se salátem z majonézy, jednohubky, bramborové chipsy, křupky a alkohol nejsou příliš zdravé a pro naše tělo vhodné, zvláště uvážíme-li přejídání o nedávných Vánocích. Na Nový rok se s obavami díváme na váhu a dáváme si  předsevzetí o hubnutí…

Pokračování

Zdravé vánoční cukroví

Obrázek

Určitě znáte ten pocit, když sedíte v pohodlí domova se svou rodinou, celý dům je vánočně vyzdoben, za oknem padá sníh a před vámi na stolku leží lahodné domácí cukroví. A vy bojujete se svým svědomím – mám si dát, nebo ne? Pokud si ale připravíte zdravé cukroví, nemáte se čeho obávat, můžete si ho dopřávat klidně celý večer.

Pokračování

Cukroví bez lepku

Obrázek

Celiakie, tedy nesnášenlivost lepku, je v současnosti poměrně běžnou nemocí. Lidé, kteří jí trpí, nemohou jíst bílou pšeničnou mouku, která je obsažena téměř v každém pečivu, včetně vánočního cukroví. Jak si ale mají Vánoce bez cukroví užít?

Pokračování

Co jíst v zimě?

Obrázek

V zimním období se mnoho lidí cítí bez energie, přežívá ponuré a chladné dny a k tomu ještě bojuje s kašlem, chřipkou a nachlazením. Existuje ale i lepší možnost, jak strávit zimu a dokonce si ji pořádně užít! Stačí dodržet jen několik základních pravidel správné výživy a mimo toho, že vám zima přestane téměř vadit, budete i zdraví.

Pokračování

Potraviny, které v zimě berou energii

Obrázek

Cítíte se v tomto ročním období slabší a unavenější? Možná to dáváte za vinu počasí a říkáte si, že s tím nic nenaděláte, prostě to budete muset vydržet. Ve skutečnosti však za vaši únavu a špatnou náladu může především váš životní styl a stravování. Většina lidí jí stále stejné potraviny po celý rok, a to je velká chyba.

Pokračování

Zdravé slazení

Obrázek

Cukr přidáváme skoro do všeho, od čaje a kávy přes všemožné dezerty až po barbecue omáčku. Zejména naše děti mají sladké rády, a proto jim ty bonbony nebo lízátka jednou za čas dopřejeme. Všichni ale víme, že příliš cukru škodí, někteří lidé ho dokonce označují za bílý jed.

Pokračování

Zdravé stravování dětí

Obrázek

Každý rodič si přeje, aby bylo jeho dítě zdravé a správně rostlo, to je samozřejmé. Málokdo ale ví, co je pro děti vhodné a co nikoliv, a to zejména na poli stravování.

Pokračování

Bohatství ukryté v semínkách

Obrázek

Je to až neuvěřitelné, kolik zdraví se skrývá v různých druzích semínek... Dá se to ale snadno vysvětlit, z každého semena totiž má vyrůst nová rostlinka, která potřebuje ke svému růstu mnoho živin, než bude schopná je získávat z půdy.

Pokračování

Není mouka jako mouka

Obrázek

V současné době jsme obklopeni bílou pšeničnou moukou. Schválně se zamyslete, co jste dnes snědli a kolik z toho bílou mouku obsahovalo. Běžné pečivo, těstoviny, noky, knedlíky, koláče, palačinky… tam všude je. Mnozí z nás se ani s jinou moukou nesetkali, nanejvýš v celozrnném pečivu a v chlebu.

Pokračování

Zeleninové chipsy - zdravé mlsání nejen k televizi

Obrázek

Když se řekne chipsy, většině z nás se vybaví bohatě dochucené bramborové lupínky, které si s oblibou kupujeme v plastových sáčcích a cpeme se jimi při sledování televize nebo při povídání si s přáteli. Bohužel u nich ale platí rčení, že co je dobré, to je nezdravé.

Pokračování

Zdravotní kalkulačka

:
: