Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Témata

Sójové mléko

Obrázek

Stále více lidí se dnes ze zdravotních či etických důvodů spoléhá na rostlinná mléka namísto těch živočišných. Rostlinná mléka jsou ale mnohem dražší než běžné kravské mléko, a pokud je pijete a zároveň používáte i při vaření a pečení, může vás to stát opravdu hodně. A přitom si můžete vyrobit vlastní rostlinná mléka doma!

Pokračování

Ovocné a zeleninové nápoje: odšťavňování vs. mixování

Obrázek

Pravidelné doplňování vitaminů je důležité vždy, ale v současné situaci ještě více nabývá na významu. Málokdo sní každý den doporučovaných pět porcí ovoce a zeleniny, někdo občas nemá za celý den dokonce ani jedinou porci. Pokud i vy máte problém dostat do sebe nebo svých blízkých dostatek vitaminů v přirozené podobě, zvažte výrobu domácích ovocných a zeleninových nápojů.

Pokračování

Bezlepkové velikonoční pečení

Obrázek

Velikonoce už klepou na dveře, je nejvyšší čas naplánovat, jaké dobroty letos upečete. K Velikonocům neodmyslitelně patří mazanec, beránek a jidáše. Všechny se tradičně připravují z bílé pšeničné mouky, pokud ale vy nebo někdo z vaší rodiny trpíte celiakií nebo alergií na lepek, můžete si je upéct i v bezlepkové verzi.

Pokračování

Low-carb valentýnské dezerty

Obrázek

Chcete se svou drahou polovičkou oslavit svátek svatého Valentýna něčím sladkým, ale zároveň si nemůžete dovolit přibrat? Vyzkoušejte naše zdravé nízkosacharidové dobroty, které zachutnají i těm, kdo zdravou stravu jinak odmítají!

Pokračování

Víte, kolik máte vážit? Vypočtěte si své BMI

Obrázek

Možná si s kamarádkami či kolegy v práci povídáte o tom, jaké číslo vám ukazuje vaše váha. Pokud se vaše váha liší od hmotností ostatních, nemusí to nutně znamenat, že jste tlustí nebo naopak podvyživení. Správná hmotnost se totiž odvíjí od výšky, věku, pohlaví a míry fyzické aktivity.

Pokračování

Máme se bát glutamátů?

Obrázek

Glutamáty dnes platí za velké strašáky a mnozí z nás raději sáhnou po výrobku, jehož etiketa velkými písmeny hlásí „bez glutamátů“. Je náš přístup správný? Opravdu jsou glutamáty tak nebezpečné, že bychom se jim měli obloukem vyhýbat?

Pokračování

Mléčná dieta vás zbaví přebytečných kil

Obrázek

Chcete zhubnout a hledáte dietu, která by vám pomohla? Vyzkoušet můžete mléčnou dietu, je sice dost radikální, údajně vám ale může pomoci zhubnout až 8 kg za dva týdny. Pokud se nebojíte výzev, můžete se do ní po hlavě vrhnout, stejně jako řada dalších lidí!

Pokračování

Zelená káva na hubnutí

Obrázek

Vypadá jako zelený nebo třeba kopřivový čaj, ale nenechte se zmýlit, ve skutečnosti je to káva. Nepražená arabica. Už jste ji ochutnali a na vlastní kůži vyzkoušeli její pozitivní účinky na hubnutí? Pokud chcete shodit pár kil, anebo byste se jen rádi zbavili žlučových kamenů či celulitidy, zelená káva je pro vás tím pravým nápojem.

Pokračování

Glykemický index – co to je a proč ho sledovat

Obrázek

V popisech nejrůznějších potravin se často setkáte s pojmy glykemický index. Dozvíte se, že ho daná surovina má vysoký či nízký, většinou se ale ve stejném článku nedozvíte, co se tím myslí a jaký to má pro běžného smrtelníka vlastně význam. Abychom vám pomohli se v řeči nutričních specialistů zorientovat, sepsali jsme základní informace o glykemickém indexu, díky nimž budete moci zefektivnit své hubnutí a zlepšit svůj zdravotní stav i náladu.

Pokračování

5 nízkokalorických potravin, které vás zasytí

Obrázek

Zná to asi každý, kdo se někdy cílevědomě pokoušel zhubnout. Vybíráte potraviny podle jejich kalorické hodnoty, nejlépe je na tom zelenina. Cpát se neustále jen syrovou zeleninou ale moc dobře nejde, navíc po ní máte za chvilku zase hlad. Dnes ale poznáte pět potravin, které vás nasytí na dlouhou dobu, aniž by narušily vaši dietu.

Pokračování

Máme se vyhýbat tukům?

Obrázek

Tuky jsou dnes takovým strašákem, podobně jako bílá mouka, cukr a éčka. Tučným pokrmům se mnoho z nás snaží vyhýbat, což je v jistých případech rozhodně správně, na druhou stranu ale tuky potřebujeme pro správnou činnost svého organismu. Jak tedy zajistit příjem tuku, abychom svému zdraví neuškodili, nýbrž prospěli?

Pokračování

Nejlepší potraviny pro úpravu krevního tlaku

Obrázek

Se špatným krevním tlakem se potýká nejeden z nás. Možná vás překvapí, že se tento problém zdaleka netýká jen starších osob, ale i mladých, kteří jsou často ve stresu nebo žijí nevhodným životním stylem. S vysokým i nízkým tlakem se naštěstí dá bojovat, aniž byste se museli dopovat prášky.

Pokračování

Zeleninové a ovocné saláty ke grilování

Obrázek

V naší zemi snad nenajdete nikoho, kdo nerad griluje, s trochou nadsázky by se dalo říct, že je to takové naše národní hobby. Jíst pořád jen grilované maso a uzeniny je ale trochu jednotvárné a navíc nepříliš zdravé pro naše těla. Proto nezapomínejte společně s grilovanými pochoutkami servírovat i čerstvé domácí saláty.

Pokračování

Zázračný rakytník

Obrázek

Hledáte nějaký přírodní prostředek na posílení imunity po dlouhé zimě? Možností je hned několik – goji, česnek, lichořeřišnice… A nebo rakytník, drobné oranžové bobulky plné zdraví. Ty zrají od srpna do září a mají většinou nakyslou, někdy také nahořklou nebo sladkou chuť.

Pokračování

Éčka v potravinách – jak moc jsou nebezpečná?

Obrázek

Zajímáte se o to, co jíte či dokonce co dáváte k jídlu svým dětem? Pokud vám to připadá jako ztráta času, měli byste svůj přístup přehodnotit. V průmyslově vyráběných potravinách totiž naleznete celou řadu látek, které by tam vůbec být nemusely, právě díky nim jsme ale s daným produktem tak spokojeni. Je však třeba brát na vědomí, že bolesti hlavy, kopřivka nebo hyperaktivita dětí, tedy zdravotní problémy dnes zcela běžné, mohou být následkem konzumace těchto aditiv.

Pokračování

Lehké a chutné zeleninové pomazánky

Obrázek

Teď na konci léta se řada domácností potýká s nadměrnou úrodou domácí zeleniny a mnohá hospodyňka se snaží propašovat ji do jídelníčku tak, aby nikdo neprotestoval, což ale nemusí být vždy snadné. Zároveň se neúprosně blíží začátek nového školního roku a s ním věčný problém, co dát dětem ke svačině zdravého a chutného. Řešením obou těchto záludných úkolů jsou zeleninové pomazánky. Takové, které chutnají dospělým i dětem.

Pokračování

100 tipů na hubnutí – svačiny, pitný režim a zdravé potraviny

Obrázek

A je tu poslední díl našeho miniseriálu o hubnutí! Minule jsme si ukázali, jak snadno připravit chutné a především zdravé snídaně, obědy a večeře. To ale nestačí, protože, jak jistě víte, člověk by měl mít každý den pět až šest jídel. Řekneme vám tedy jak na zdravé svačiny, které zachutnají nejen vám, ale i vašim dětem.

Pokračování

100 tipů na hubnutí - snídaně, oběd a večeře

Obrázek

V předchozích dvou dílech seriálu o hubnutí jsme se seznámili nejen s tím, jak správně sportovat a odpočívat, ale také zásady tvorby správného jídelníčku na hubnutí. Kde ale brát inspiraci, jaká jídla připravovat, abyste se stravovali lehce, zdravě i chutně a zároveň nejedli pořád to samé? V tomto článku vám dáme spoustu tipů!

Pokračování

Paleo dieta

Obrázek

Paleo dieta – správněji strava – pomáhá především spalování tuků a růstu svalové hmoty, zvyšuje výkonnost a má i mnoho dalších příznivých zdravotních účinků.

Pokračování

Náhradní sladidla v potravinách a nápojích

Náhradní sladidla dodávají mnoha druhům potravin a nápojů sladkou příchuť nebo chuť. Jsou to poměrně složitě vyráběné chemické látky, nepatří mezi monosacharidy ani disacharidy a například med nebo fruktóza, které mají přírodní původ, se za náhradní sladidla nepovažují.

Pokračování

Zdravotní kalkulačka

:
: