Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Zdravý životní styl

Nakládání do medu

Obrázek

Přemýšlíte, jak uchovat všechny ty nádherné květy, kterými se teď pyšní naše zahrady, lesy a louky? Jak zachovat jejich chuť a získat navíc nějaké látky prospěšné pro zdraví? Existuje několik způsobů konzervace, my si dnes přiblížíme jeden trochu opomíjený – nakládání do medu.

Pokračování

Sójové mléko

Obrázek

Stále více lidí se dnes ze zdravotních či etických důvodů spoléhá na rostlinná mléka namísto těch živočišných. Rostlinná mléka jsou ale mnohem dražší než běžné kravské mléko, a pokud je pijete a zároveň používáte i při vaření a pečení, může vás to stát opravdu hodně. A přitom si můžete vyrobit vlastní rostlinná mléka doma!

Pokračování

Ovocné a zeleninové nápoje: odšťavňování vs. mixování

Obrázek

Pravidelné doplňování vitaminů je důležité vždy, ale v současné situaci ještě více nabývá na významu. Málokdo sní každý den doporučovaných pět porcí ovoce a zeleniny, někdo občas nemá za celý den dokonce ani jedinou porci. Pokud i vy máte problém dostat do sebe nebo svých blízkých dostatek vitaminů v přirozené podobě, zvažte výrobu domácích ovocných a zeleninových nápojů.

Pokračování

Bezlepkové velikonoční pečení

Obrázek

Velikonoce už klepou na dveře, je nejvyšší čas naplánovat, jaké dobroty letos upečete. K Velikonocům neodmyslitelně patří mazanec, beránek a jidáše. Všechny se tradičně připravují z bílé pšeničné mouky, pokud ale vy nebo někdo z vaší rodiny trpíte celiakií nebo alergií na lepek, můžete si je upéct i v bezlepkové verzi.

Pokračování

Kimči

Obrázek

Jak asijská kuchyně proniká na západ, dostává se k nám i tradiční korejský fermentovaný salát kimči. Korejci si bez něj jen těžko dokáží představit většinu jídel a krabička s kimči nesmí přes zimu chybět v žádné domácnosti. A není divu, tenhle pokrm je nejen chutný, až návykový, ale také neobyčejně zdravý.

Pokračování

Low-carb valentýnské dezerty

Obrázek

Chcete se svou drahou polovičkou oslavit svátek svatého Valentýna něčím sladkým, ale zároveň si nemůžete dovolit přibrat? Vyzkoušejte naše zdravé nízkosacharidové dobroty, které zachutnají i těm, kdo zdravou stravu jinak odmítají!

Pokračování

Chcete jíst zdravěji? Začněte bulgurem!

Obrázek

Možná jste si na Nový rok předsevzali, že se začnete stravovat zdravěji, teď však tápete, jak na to. Když ze dne na den přestanete jíst tučná jídla a místo nich poobědváte mističku salátu, vaše tělo vám příliš nepoděkuje a pravděpodobně si ani moc nepochutnáte. Musíte postupovat krůček po krůčku, poradíme vám jak.

Pokračování

Silvestr jde slavit i zdravě

Obrázek

Dělá se vám nevolno při představě, že po všem tom vánočním cukroví na vaši linii zaútočí ještě silvestrovské chlebíčky, křupky a chipsy? Pak vězte, že Silvestr můžete oslavit dobrým jídlem, aniž byste přibírali na váze. Stačí jen vědět, jaké pohoštění připravit. A my vám to řekneme.

Pokračování

RAW vánoční cukroví

Obrázek

Raw strava spočívá v konzumaci jen těch potravin, které nebyly tepelně upraveny nad 42 °C. To tedy znamená, že klasické linecké cukroví nebo perníčky jsou zapovězeny. Zato ale existuje spousta lahodných receptů na raw cukroví, které je oproti jmenovaným dokonce zdravé! Pojďme ho společně ochutnat.

Pokračování

Jak se přes zimu u držet v kondici

Obrázek

Pokud jste zvyklí pravidelně sportovat pod širým nebem, možná s příchodem mrazů a prvních sněhových vloček přemítáte, jak ve svém koníčku pokračovat i přes nepřízeň počasí. Strategií, jak sportovat v zimě, je hned několik – kterou z nich si vyberete, je jen na vás. Rovněž je můžete mezi sebou kombinovat.

Pokračování

Domácí fermentované nápoje: Vodní kefír a zázvorové pivo

Obrázek

V posledním díle našeho seriálu o domácí výrobě fermentovaných probiotických nápojů si představíme hned dvě kultury – tibi krystaly, vyrábějící vodní kefír, a GBP krystaly, vytvářející zázvorové pivo. Díky nim si můžete vyrobit vlastní perlivou limonádu, která na rozdíl od těch kupovaných nebude plná cukru, umělých barviv a konzervantů.

Pokračování

Domácí fermentované nápoje: Kombuchový čaj

Obrázek

Kombuchu si zamiluje každý,kdo má rád kvalitní čaje zajímavé chuti. Jedná se totiž o společenství mikroorganismů, které se živí čajem a vytvářejí z něj superzdravý probiotický nápoj. Můžete ho sehnat i v obchodě, proč ho ale kupovat, když si můžete vyrobit vlastní?

Pokračování

Domácí fermentované nápoje: Mléčný kefír

  Obrázek

V prvním dílu série článků o domácích fermentovaných nápojích jsme se dozvěděli, co to vlastně je fermentace a čím fermentované pokrmy přispívají ke zdraví našeho organismu. Dnes se seznámíme s výrobou prvního z vybraných nápojů, mléčného kefíru z tibetské houby.

Pokračování

Domácí fermentované nápoje: Úvod

Obrázek

Ochladilo se, prší a začínají řádit chřipky, kašel a nachlazení. Abyste se plnému nosu a bolesti v krku vyhnuli, musíte udržovat svůj imunitní systém v co nejlepší kondici. K tomu je dobré nejen jíst hodně ovoce a zeleniny, ale také podporovat zdravou střední mikroflóru prostřednictvím fermentovaných potravin a nápojů.

Pokračování

Máme se bát glutamátů?

Obrázek

Glutamáty dnes platí za velké strašáky a mnozí z nás raději sáhnou po výrobku, jehož etiketa velkými písmeny hlásí „bez glutamátů“. Je náš přístup správný? Opravdu jsou glutamáty tak nebezpečné, že bychom se jim měli obloukem vyhýbat?

Pokračování

Co vlastně znamená BIO?

Obrázek

Nejen v obchodech se zdravou výživou, ale i v supermarketech a dokonce i v drogeriích je dnes možno zakoupit produkty se značkou bio. V povědomí většiny obyvatel jde o potraviny, které jsou nějakým způsobem kvalitnější, ohleduplnější k přírodě a v neposlední řadě také dražší než běžné výrobky – to je ale dost chabý popis. Co nám toto označení ve skutečnosti říká a vyplatí se bioprodukty kupovat?

Pokračování

Zelenina jako příloha

Obrázek

Jaká příloha je ve vaší rodině nejoblíbenější? Brambory na různé způsoby, nebo raději těstoviny či dokonce houskové knedlíky? Jsou sice chutné, není ale příliš vhodné jíst je každý den. O dost zdravější varianta je zeleninová příloha – a lze ji připravit tak, že bude chutnat i těm, kdo zeleninu zrovna moc nemusí.

Pokračování

Tofu na grilu

Obrázek

Že si vegetariáni a vegani nemohou pořádně užít grilovací párty? Ale kdeže! Mohou grilovat zeleninu, vegetariáni sýry, luštěninové a zeleninové burgery a v neposlední řadě tofu. To mezi masožravci nemá příliš dobrou pověst, když ho ale vyzkoušíte ogrilované, možná změníte názor.

Pokračování

Rostlinné jogurty a sýry

Obrázek

V minulém článku jsme si přiblížili výrobu rostlinných mlék v domácích podmínkách. Pro vegany a alergiky na laktózu existují kromě nich i jiné rostlinné náhražky mléčných výrobků – smetana, jogurt, sýry… Všechny je můžete vyrobit doma, smetana je jen rostlinné mléko s menším podílem vody. Na jogurty a sýry se podíváme podrobněji.

Pokračování

Zdravé nanuky – udělejte si je doma!

Obrázek

Děsí vás složení nanuků dostupných v obchodem a příčí se vám koupit tyto „dobroty“ dětem? Na druhou stranu zase jistě nechcete, aby byly o nanuky ochuzené. A proto honem do kuchyně a vrhněte se na výrobu vlastních zdravých nanuků! Jistě potěší nejen děti, ale i dospělé.

Pokračování

Zdravotní kalkulačka

:
: