Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Hubnutí a zimní sporty

Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
1 32

Obrázek

Lyžování, snowboarding i bruslení nebo sáňkování jsou zimní sporty, při kterých na čerstvém vzduchu spálíte tolik kalorií, jako kdybyste cvičili v posilovně.  

Zhubnout se dá v podstatě při každé pohybové sportovní aktivitě. Každí hubnutí záleží nejen na druhu sportu, ale i na intenzitě pohybu, zdatnosti a také váze člověka. U některých zimních sportů  - například sjezdového lyžování nebo sáňkování - se samozřejmě výrazný úbytek váhy po jednom odpoledni očekávat nedá, ale i tak to vašemu tělu prospěje. Zajímavější z pohledu spálených kalorií je třeba běžecké lyžování nebo snowboarding.

Běžecké lyžování

Obrázek

Běh na lyžích je sice poměrně náročný, ale mimo hubnutí je prospěšný v podstatě pro celé tělo. Při běžeckém lyžování se posiluje činnost srdce i různé skupiny svalů – nohy, ruce, hýždě i záda. Se zátěží je to při běhu na lyžích je to podobné jako s klasickým běháním – začínejte pomalu a postupně si přidávejte. Důležité je i oblečení, které by mělo dobře sát pot a zároveň chránit před větrem a chladem.

Účinky  - za 30 minut spálíte 240 kcal

            - vynikající pro procvičení a posílení všech svalových skupin

Snowboarding

Populární jízda na prkně je stále víc oblíbený zimní sport. Snowboarding je náročnější než sjezdové lyžování, při určité intenzitě se při něm dá zhubnout a také se při něm posilují vnitřní břišní i zádové svaly, stehna a hýždě. Podobně jako běžecké lyžování je vhodný i pro tvarování spodní části těla. Spálené kalorie jsou závislé na rychlosti a obtížnosti jízdy a také samozřejmě na době strávené na sjezdovce.

Účinky  - za 30 minut se spálí až 210 kcal.

            - posilují se břišní a zádové svaly, stehna a hýždě 

Bruslení

Pokud si v teplejším ročním období rádi užíváte pohyb na kolečkových bruslích, pak neváhejte a vyměňte je za brusle na ledovou plochu! Bruslení na ledu má totiž na lidské tělo stejné účinky jako populární kolečkové brusle. I na ledu se tedy zpevňují stehna a hýždě a formují boky, přitom se ale nezatěžují klouby ani páteř, jako u běhání. K dosažení hubnoucího i tělo formujícího efektu je ale potřeba poměrně intenzivně bruslit alespoň půl hodiny, víc než nějaké krasobruslařské prvky je důležitá rychlost a styl.

Účinky  - při intenzivním bruslení se spálí až 200 kcal za 30 minut

            - formujete hýždě, stehna a boky 

Sáňkování

Na saních, bobech nebo nějakém jiném „klouzadle“  se z kopce někdy v životě spustil asi každý a pokud chtěl jet znovu, pak samozřejmě nezbylo nic jiného, než kopec vyšlapat zpátky. Při sáňkování je především tato jeho méně příjemná část hubnoucí a cvičící. Pokud zasněžený kopec navíc vyběhnete, nohy a srdce opravdu docela procvičíte a nějaké kalorie také zmizí. Cestou dolů na sáňkách si zase procvičíte břišní a zádové svaly.

Účinky   - za 30 minut ubude 170 kcal

             - procvičí se nohy, břišní a zádové svaly, posiluje srdce

Sjezdové lyžování

Obrázek

Lyžování na sjezdovce není právě nejlepším sportem pro spalování kalorií, ale má posilující vliv na svaly na nohách, hýždě i horní část těla. Případné hubnutí záleží na době, kterou strávíte přímo na sjezdovce – ne ve frontě na vlek a také na sedačce cestou nahoru, a také na obtížnosti sjezdovky. Na rekreační modré příliš nezhubnete, ale nějaká pořádná dlouhá černá, kterou sjedete několikrát za odpoledně, už znát bude.

Účinky    - průměrně se spálí 150 kcal za 30 minut

              - posilují se svaly na nohách, hýždě a horní část těla

 

Pokud vás žádný zimní sport z nějakých důvodů neláká, nemáte na něj čas nebo možnost ho provozovat, můžete zvolit třeba i obyčejnou procházku. Možná to nevíte, ale při procházce ve volné přírodě  můžete spálit 240 kcal, v zasněženém terénu až 400 kcal za hodinu a navíc poměrně hodně posílíte imunitu organismu. Zajímavá je určitě i procházka na sněžnicích. Při ní se spálí 400 až 450 kcal za hodinu, a je to stejně jako klasická procházka vynikající rovnoměrné posilování srdce, krevního oběhu a imunity.

Ani při zimním sportování nezapomínejte na pitný režim! Nějaký nápoj by jste s sebou měli mít, i když se ven vydáváte třeba jen na poměrně krátkou dobu. Na dostačující množství teplého čaje vám v takovém případě stačí mini termoska, pro kterou ve svém oblečení vždy  místo najdete.

Zdeněk Urban

 

Komentáře

Zdravotní kalkulačka

:
: