Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 

Dieta a hubnutí

Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
1 17

Přestože nejdůležitějším faktorem v plánu hubnutí je snížit celkový počet kalorií, budete se muset také rozhodnout, jakým poměrem chcete rozdělit příjem sacharidů, tuků a bílkovin.

Jaký typ stravy je pro vás nejvhodnější?

Někteří odborníci navrhují dietu, která má nízký obsah tuku a vysoký obsah sacharidů, jiní doporučují dietu, která má nízký obsah sacharidů a vysoký obsah bílkovin a tuků, a další navrhují téměř vyrovnaný příjem všech tří. Všechny tyto teorie mají své zastánce a je hodně debat o tom, která je nejlepším způsobem hubnutí. Konečné rozhodnutí, která z nich je pro vás nejlepší, závisí na individuálním zdravotním stavu a stravovací preferenci. Také konzultace s výživovým poradcem nebo dietologem, může být velmi užitečná při rozhodování o tom, který postup je nejideálnější.
Pokud si nejste jisti, začněte s 60% sacharidů, 25% tuků a 15% bílkovin.

Zhubnout a nebýt hladový

Až budete snižovat kalorie a hubnout, budete bojovat také s pocitem hladu. Vaše nejlepší obrana je výběr potravin, které mají vysoký faktor plnosti (TM). Jedná se o potraviny, které vás zasytí a obsahují méně kalorií.
Faktor plnosti - potraviny lze řadit na stupnici od 0 do 5, přičemž 5 je více z hlediska kalorií a 1 méně.  Například, bramborové lupínky mají plnost s koeficientem 1,2. Pečené brambory na druhé straně mají faktor plnosti 2,5. To znamená, že se budete cítit pravděpodobně mnohem plnější, pokud sníte 200 kalorií v hodnotě pečené brambory, nežli 200 kalorií v podobě bramborových lupínků.

Jak si udržet novou váhu

Úspěch při hubnutí

Úspěch při hubnutí
1.  Vyvarujte se příliš velkému hladu
Snažte se jíst pravidelně, pokud možno 5x denně (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře). Pokud budete dodržovat pravidlo, jíst vícekrát v menších dávkách, bude se vám mnohem lépe hubnout a budete si udržovat svoji váhu. Snažte se také o to, aby strava zahrnovala co nejméně tuku a hodně bílkovin.

2.  Věnujte pozornost „tekutým" kaloriím
Když počítáte kalorie, nezapomeňte věnovat pozornost kaloriím, které budete pít. Limonády, ovocné šťávy nebo sportovní nápoje mohou být významným zdrojem cukrů a kalorií. Alkoholické nápoje můžou přidat také mnoho denních kalorií.

3.  Omezte používání umělých sladidel
Uměle slazené nápoje mohou pomoci snížit kalorie, ale nepřehánějte to.  Studie ukazují, že pití hodně dietních nápojů může skutečně působit proti hubnutí zvýšením chutě na sladké a podporovat ukládání tuků.

4.  Buďte chytří při používání koření
Máslo, majonéza a obdobné "zvláštní omáčky", používané v restauracích, obsahují velké množství kalorií. Pokud chcete jídlu dodat chuť, zkuste použít citrónovou šťávu, sójovou omáčku, salsu, nebo koření.

5.  Přidejte cvičení do svého plánu
Pravidelné cvičení spaluje kalorie, ale také zvyšuje váš bazální metabolismus. Proto spálíte více kalorií i v klidu. Vyberte si cvičení nebo sportovní aktivity, které vás baví a začleňte je do svého každodenního života.

6.  Nemíchejte jídlo a zábavu
Je snadné jíst bezmyšlenkovitě popcorn, celé balení chipsů, nebo krabici zmrzliny při sledování televize. Pokud se na jídlo budete soustředit a nebudete dělat x činností okolo, budete těchto pochutin konzumovat méně.

7.  Nepoužívejte jídlo jako lék na stres
Najděte si jiné způsoby jak zvládnout stres, může to být cvičení, poslech hudby nebo meditace, ale určitě se vyvarujte „léčení“ stresu jídlem.

8.  Udělejte si na jídlo čas
Rychlá občerstvení jsou pohodlnější, ale právě ty jsou nepřítelem hubnutí. Čím častěji budete jíst ve fast foodech, tím je pravděpodobnější, že budete obézní. Udělejte si dostatek času na přípravu a vychutnání pokrmů bez spěchu.

9.  Zaznamenávejte si vše, co zkonzumujete
Kupte si sešit a jednoduše si zapisujte vše, co sníte během dne. Pokud je to možné, zapisujte si vaši konzumaci hned poté, co jste dojedli. Zapisování do sešitu vás nutí k tomu, abyste si uvědomili, co všechno sníte. Na první pohled to může být zdlouhavý úkol, ale pomůže vám vytvořit lepší stravovací návyky. Zaznamenání jídla vám rovněž umožní, spočítat si po zadání do kcal deníku váš příjem kalorií a živin.

10.  Držet se ho
Pamatujte si, že krátkodobé diety vytváří pouze krátkodobé výsledky.  Jediným úspěšným způsobem, jak si udržet váhu je, aby se malé, ale trvalé změny ve vašem životním stylu uchytily a staly se součástí vašeho života. Pokud dočasně sklouznete zpět do starých kolejí, nevzdávejte to! Vraťte se znovu k zdravějšímu životnímu stylu.


"Upadněte po sedmé, postavte se po osmé."  - Japonské přísloví

Sledujte a analyzujte to, co jíte - kalorický deník

Jedním z nejlepších způsobů, jak získat přehled nad tím co jíte, je analyzovat součet všech živin, které budete konzumovat v průběhu celého dne. To můžete velice snadno dělat s naším kalorickým deníkem.

Co je silnější, než prosté „počítadlo kalorií“? Náš kalorický deník vám předloží podrobnou analýzu vaší stravy, včetně několika živinách. Po zaregistrování a vyplnění všech potřebných hodnot, můžete porovnat příjem na vaše vlastní cílové hodnoty a říci si, jak svůj jídelníček dodržujete. Pokud jste nastavili své nutriční cíle prostřednictvím „sledování cílů“ můžete porovnat svůj příjem na úrovni denních hodnot.

I dietní strava by měla být pestrá, chutná a zdravá!

Dodržování redukční diety znamená určitá omezení, ale i tak by strava měla být dostatečně nutričně i kaloricky hodnotná a vyvážená, pestrá, chutná a zdravá. Nabízíme vám mnoho různých receptů z kterých si můžete sestavit i svůj vlastní jídelníček.

Zajímavá je také tzv. krabičková dieta. Jídla tohoto tyou si můžete připravit sami podle receptů, nebo můžete ušetřit čas a dokonce i peníze s opravdu chutnou a účinnou dietou.

 

Komentáře

Zdravotní kalkulačka

:
: