Nápověda


Nevíte si s něčím rady? Kontaktujte nás, rádi Vám pomůžeme.

 
 

Chtěli byste umět létat? Vyzkoušejte aero jógu!

Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat Hlasovat
1 6

Obrázek

Snad každý alespoň jednou v životě zatoužil mít křídla, dokázat vzlétnout k obloze a možná odletět neznámo kam, někam daleko od všech problémů. Zmiňovaná křídla vám asi nenarostou a blíž k obloze se sami nedostanete, můžete se tomu ale alespoň přiblížit, a to pomocí aero jógy. Během cvičení získáte pocit, že jste volní jako pták, a zapomenete i na problémy, o nichž jsme už též mluvili. Aero jóga je tedy skvělou kombinací relaxace, neomezeného snění a plnohodnotného cvičení.

Pokud se alespoň trochu zajímáte o jógu, pak je vám jistě známo, že jí existuje velké množství stylů. Aero jóga (nebo také antigravity jóga či létající jóga) je jedním z těch novějších a u nás si teprve nachází své příznivce. Jistě také víte, že se jóga není jen pouhým cvičením, jehož cílem je zhubnout, zlepšit kondici nebo nabrat svalovou hmotu, ale že tu jde také o posilování ducha. Tím myslíme soustředění, uvolnění, relaxaci. Po lekci aero jógy se budete cítit jako znovuzrození, tento efekt je ještě umocněn jejími zdravotními účinky, které bývají mnohem výraznější, než je tomu u jiných typů jógy.

Obrázek

Pro koho je aero jóga vhodná

Aero jógu mohou cvičit všichni bez ohledu na věk, pohlaví nebo fyzickou zdatnost či předchozí zkušenosti s jógou. Na kurzech jógy je skvělé, že jak lektoři, tak účastníci počítají s úplnými nováčky a chovají se k nim mile, rozhodně se nikomu nesmějí jen proto, že není tolik ohebný nebo nemá takovou výdrž. Aero jóga se doporučuje obzvláště lidem, kteří mají bolavé klouby a páteř, ty se totiž při tomto typu cvičení krásně uvolní. Protože část lekce většinou probíhá hlavou dolů, dochází k prokrvování obličeje a celé hlavy, což zlepšuje pokožku tváře a podporuje růst vlasů. Aero jóga je také vhodná pro všechny, kdo už jógu nějakou dobu provozují, a chtějí se v ásanách zdokonalit, při aero józe je totiž řada z nich usnadněna, což umožňuje jejich ještě preciznější provedení. V neposlední řadě by aero jógu měli vyzkoušet lidé, kteří si chtějí psychicky odpočinout, a také všichni, kdo rádi zkouší nové věci.

Obrázek

Jak to všechno probíhá

S aero jógou začíná, na rozdíl od některých jiných typů jógy, většina lidí ve specializovaném studiu. To proto, že jejím základním prvkem je závěsná látková síť (chcete-li vak), kterou si sice můžete pořídit domů, málokdo si ji ale zakoupí a navrtá do stropu bez předchozího vyzkoušení, zda mu takové cvičení vůbec vyhovuje. Z toho vyplývá, že pokud chcete vyzkoušet aero jógu, musíte si vybrat studio, které se na tento typ jógy specializuje a závěsné sítě vlastní (taková místa jsou v Praze, Brně, Plzni, Děčíně a dalších městech). Pak je to již snadné – zapište se na kurz, který stojí většinou sto až dvě stě korun, a těšte se na svůj první let. Na sebe si vezměte přiléhavé sportovní oblečení (například tričko nebo tílko a legíny či přiléhavé kraťasy) a nezapomeňte si s sebou sbalit ručník a dostatek pití, nejlépe čisté nebo minerální vody. Aero jóga se cvičí bez ponožek, takže si je před začátkem cvičení sundejte. Na kurzu aero jógy je každému účastníkovi přidělena vlastní závěsná síť, v níž bude provádět ásany. Většinou se ze začátku používá také klasická podložka na jógu (jogíny familiérně zvaná jógamatka), předem se informujte, zda ji studio zapůjčuje, nebo si musíte přinést svou. Klasická začátečnická lekce aero jógy sestává z klasických ásan, které jsou známy všem, kteří už nějakou formu jógy vyzkoušeli, s tím rozdílem, že se využívá síť. V praxi to vypadá tak, že například klečíte na podložce a jednu nohu máte zavěšenou ve vaku. Poté se často přistupuje v ásanám, kdy je celé tělo zavěšeno, a tady začíná to pravé létání!

 

Pokud byste měli během lekce jakékoliv potíže, lektor vám jistě poradí či pomůže. Kurzy aero jógy bývají pořádány ve velmi komorním duchu, málokdy počet účastníků překročí desítku, a tak se lektor může věnovat opravdu každému. To je ideální pro zkušenější jogíny i pro úplné začátečníky. Aero jógy se rozhodně nemusíte bát, naopak – určitě si lekci užijete. Jen je třeba upozornit, že se toto cvičení nedoporučuje menstruujícím ženám, při plánování termínu lekce na to pamatujte.

Lenka Ambrožová

 

Komentáře

Zdravotní kalkulačka

:
: